Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟

چکیده محتوا

پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟

متاسفانه قطع عضو می تواند، تاثیراتی بسیار ناخوشایند بر روی زندگی آدمیان گذارد. به همین خاطر بود، که پروتزها طراحی و ساخته شده اند. ما در طول این مطلب از خود در کلینیک کازمدیک پروتز بدین سوال شما که پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ پاسخ خواهیم داد.

پس ادامه این نوشتار از ما را مطالعه نموده و به پاسخ سوالات خود دست یابید. البته شما عزیزان به هنگام وجود ابهاماتی بیشتر امکانِ برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

سه مورد از پیشرفته ترین پروتزهای دست موجود در ايران

ما در ادامه متن ضمن بررسی اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ سه مورد را به شما معرفی خواهیم نمود. پس در ادامه ما را همراهی کنید؛

1.اندام مصنوعی بیونیک

این قبیل از پروتزها بنابر ساختار و کارآیی منحصر به فرد منجر به رفع نیازهای روزانه شما خواهد شد. شاید که بپرسید، نحوه عملکرد آن به چه حالت است؟

در واقع اندام مصنوعی بیونیک به دست شما وصل گردیده و سیگنال مغزتان را می گیرد. سپس با توجه به همین سیگنال ها دست شما بلند می شود، پایین می آید و…!

پروتز نام برده یکی از پیشرفته ترین های موجود در گستره بازار است. توجه داشته باشید، که شما به کمک این پروتز حرکت طبیعی را تجربه نموده و از کارآیی بالا بهره مند خواهید شد.

در ارتباط با اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ بهتر است، در رابطه با پروتز بیونیک به یک نکته اشاره کنیم.

آنهم وجود موتورهایی مستقل درهریک از انگشتان به صورت جداگانه می باشد. اینگونه قطعا شما می توانید، انگشتان خود را راحت تر و با وسعت عمل بیشتر حرکت بدهید.

یک نکته دیگر در رابطه با اندام مصنوعی بیونیک وجود دارد، آنهم توزیع فشار و نیروی وارده در تمامی قسمت های پروتز به حالتِ برابر است.

2.اندام مصنوعی مایوالکتریک

اگر که در ارتباط با یکی از پیشرفته ترین پروتزهای موجود در ايران بخواهیم، با شما صحبت کنیم؛ قطعا به مایوالکتریک خواهیم رسید. چنانچه که شما در ارتباط با پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ می پرسید، این نوع اندام مصنوعی هم بنا بر سیگنال صادر شده توسط مغز شما عمل خواهد کرد.

از سویی برای آنکه تحرک مایوالکتریک افزایش یابد، آن را به گیرنده عصبی اندام باقی مانده وصل خواهند نمود. اینگونه فرمان صادر شده توسط مغز به موتور اندام مصنوعی مایوالکتریک خواهد رسید.

در نهایت موتور بنا بر فرمان دریافت نموده دست را حرکت می دهد و شما را در انجام کارهای روزانه همراهی می کند.

موتور موجود در اندام مصنوعی حتی می تواند، به حرکت انگشتان شما کمک کند. از حائز اهمیت ترین اجزای تشکیل دهنده آن می توان به موتور و باتری لیتیومی اشاره نمود.

چنانچه شما دوست عزیز از مچ دست دچار قطع عضو شده اید و به دنبال پاسخ سوال پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ هستید، قطعا یکی از بهترین انتخاب ها اندام مصنوعی مایوالکتریک برای شما خواهد بود. هرچند که صرف هزینه ای بسیار را می طلبد. ولی ارزشش را دارد!

همچنین لازم است، که شما در استفاده از این پروتزها به یک نکته مهم توجه کنید. آنهم نحوه کار با آنهاست. چرا که کار نمودن با اندام مصنوعی مایوالکتریک اصولی خاص دارد و شما باید با این اصول آشنا باشید. به گونه ای که در چند جلسه آموزشی شرکت نموده و در این مسیر استوارتر گام بردارید.

طی این جلسات خواهد بود، که با شما دوستان عزیز در رابطه با مسائل بسیاری سخن گفته می شود. مثلا؛ پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ یا به چه صورت در رفعِ نیازهای روزانه به شما کمک خواهد نمود؟ قطعا اینگونه شما خیلی از تجربه ها را کسب نموده و رضایت بسیاری را خواهید داشت.

3.اندام مصنوعی هیبریدی

یک نمونه دیگر از پروتز دست که ما می توانیم، نام ببریم؛ انواع هیبریدی هستند. این قبیل از اندام مصنوعی با نمونه مایوالکتریک وجه اشتراک بسیاری دارند. شمایی که دست خود را از قسمت بازو از دست داده اید، نمونه هیبریدی برای استفاده یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

پروتزهای هیبریدی هم یکی از مدرن ترین ها محسوب می شود. حال اغلب از جانب شما در رابطه با پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ اندام مصنوعی هیبریدی را هم در بر می گیرد.

در واقع آنها توسط کمربند و منبع تغذیه برق خارجی عمل می کنند. حال ما در ادامه با شما در ارتباط با قیمت و جوانب دیگر پیشرفته ترین پروتزهای دست صحبت خواهیم کرد. بنابراین توصیه می کنیم، با ما در ادامه این نوشتار از کلینیک کازمدیک پروتز همراه بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دَست آورید.

   اندام مصنوعی بیونیک

قیمت پروتزهای دست تحت تاثیر چه عواملی می باشد؟

ما در قسمت فوقانی متن در رابطه با انواعی از اندام مصنوعی دست و در ارتباط با اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ با شما سخن گفتیم. حال در این بخش آنچه که بررسی خواهد شد، قیمت پروتزها و اینکه تحت تاثیر چه عواملی خواهد بود، است.

آنچه که در قسمت بالایی عنوان شد؛ یعنی پروتز دست بیونیک، مایوالکتریک، هیبریدی به کمک پیشرفته ترین متدها و جدیدترین مواد اوّلیه طراحی و ساخته می شوند. حتی شما می توانید، از برخی پروتزها در راستای تحقق منظور هایی خاص استفاده نموده و شاهدِ تاثیر آنها در روندِ زندگی خود باشید.

البته برخی دیگر از عوامل هم می تواند، بر روی قیمت اندام مصنوعی اثر گذار باشد. ما در قسمت زیر به اختصار عوامل موثر را نام خواهیم برد؛

1.نوع اندام مصنوعی

2.وسعت اندام قطع شده

3.فناوری به کار رفته در ساخت

به خاطر داشته باشید، که به دور از پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ به هر میزان فناوری به کار رفته در ساخت اندام مصنوعی جدیدتر باشد، قیمت آنها هم افزایش پیدا می کند.

 

قیمت پروتزهای دست تحت تاثیر چه عواملی می باشد؟

آیا پیشرفته ترین پروتزهای دست در ایران از قابلیت هایی خاص برخوردار هستند؟

در واقع برخی از افراد نیازمند بهره مندی از پروتزهایی با قابلیت هایی خاص خواهند بود. همانند ورزشکارانی که به ناگاه با قطعی عضو مواجه شده و با زندگی جدیدی بایست رو به رو شوند. شما در صورت استفاده از پروتزهایی که مختص شما ساخته می شود، مطمئنا به زندگی سابق خود باز خواهید گشت.

قطعا این پروتزها از توانایی هایی منحصر به فرد برخوردار بوده و همچون یک تکیه گاه به شما در رسیدنِ به خواسته های‌تان کمک رسانی می کند. پس در پاسخ به اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ باید به شما بگوییم؛ از چنین پروتزهایی با نام اندام مصنوعی خاص یاد شده و عملکرد بسیار خوبی از خود برجای می گذارد.

برای نمونه زمانی که یک شناگر دست خود را از دست داده و باری دیگر می خواهد، به دنیای این ورزش بازگردد؛ بایست به جهتِ استفاده از پروتز مناسب اقدام بنماید.

توجه داشته باشید؛ که اندام مصنوعی مورد استفاده از جانب شما نباید در برابر آب دچار زنگ زدگی بشود. همین موضوع می تواند، به عنوان یک قابلیت خاص برای پروتزها به شمار رود.

با سایر پروتزهای دست در ایران آشنا بشوید!

با سایر پروتزهای دست در ایران آشنا بشوید!

به دور از اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ انواعی دیگر از اندام مصنوعی وجود دارد. ما در قسمت زیر به اختصار دو نمونه از این اندام ها را به شما معرفی خواهیم کرد. البته شما عزیزان به هنگام وجود پرسش هایی بیشتر امکان تماس با ما را خواهید داشت!

1.اندام مصنوعی مکانیکی

یکی از آنها را می توان اندام مصنوعی مکانیکی نام برد. آنها همچون قلاب طراحی و ساخته شده است! حال شما عزیزان با توجه به سیستم کابلی استفاده شده در دست مصنوعی مکانیکی قابلیت کنترلش را خواهید داشت. یکی از مهم ترین قابلیت هایی که می توان برای آن نام برد؛ استفاده از آلومینیوم در ساختش است. در واقع آلومینیوم منجر به ایجادِ استحکام بیشتر نسبت به فشارها می شود.

از سویی دیگر ضد آب بوده و سبک می باشد. شما می توانید، به منظور دریافت قیمت انواعی از پروتزها و ارائه پاسخ هایی دقیق تر به اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ با ما تماس حاصل فرمایید.

2.اندام مصنوعی با قابلیت هایی خاص

حال اندام مصنوعی با قابلیت های خاص را هم می توان از جمله جدیدترین پروتز موجود در گستره ایران نام برد. آنها زمانی برای شما کارآیی خواهد داشت، که به دنبالِ انجام فعالیت هایی خاص می باشید. مثلا ما می توانیم، به مسابقه دوندگی یا… اشاره بنماییم. اغلب هم چنین پروتزهایی قیمت بالایی دارند!

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود بدین سوال شما که پیشرفته ترین پروتزهای دست چگونه عمل می کنند؟ پاسخ دادیم. همانطور که خواندید؛ پیشرفته ترین و مدرن ترین این اندام ها با اتصال به اندام باقی مانده و ارتباط با سیگنال مغز می تواند، شما را در بازگشت به زندگی پیشین کمک رسانی کند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده درطول این نوشتار از کلینیک کازمدیک پروتز برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *