Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

زمان مناسب دریافت پروتز پا؛ مراقبت های مهم بعد از قطع عضو

چکیده محتوا

زمان مناسب دریافت پروتز پا؛ مراقبت های مهم بعد از قطع عضو

حال زندگی شما با برخی از تغییرات مواجه شده است. گویا که قلب‌تان را نفری گرفته و در دستان خود مچاله می کند. چرا که پای خود را از دست داده و با چشمانی مملو از اشک بدان خیره شده اید. نگران نباشید، ما یک راه‌کار به شما معرفی خواهیم کرد. آنهم کمک گرفتن از اندام مصنوعی است. ولی زمان مناسب دریافت پروتز پا به چه هنگام خواهد بود.

با پروتز چه کاری می توان انجام داد؟ نحوه مراقبت درست بعد از قطع عضو چگونه است؟ شاید که شما باید به مدّت یکسال با چالش هایی بسیار دست و پنجه نرم کنید. مثلا می توانیم، به مراقبت پزشکی، کاردرمانی یا چالش عاطفی اشاره بنماییم.

درباره زمان مناسب دریافت پروتز پا بیشتر بدانید!

اندام مصنوعی یا بهتر است، بگوییم؛ پروتز پا برای آن دست از افرادی که در معرض قطع عضو قرار گرفته اند، فرصتی دوباره به شمار می رود. در فناوری ساخت اندام مصنوعی علم مهندسی بیومکانیک و مواد بیولوژیکی دخیل هستند.

به دور از اینکه زمان مناسب دریافت پروتز پا به چه هنگام است؟ آنها همچون اندام واقعی شما طراحی و ساخته می شوند، تا امکانِ حرکت دوباره را تجربه کنید.

دوستان عزیز شما باید در کنار بهره مندی از این ویژگی ها نحوه مراقبت درست از اندام مصنوعی را فرا بگیرید. به گونه ای که به جهت تمیز کاری اصولی اقدام نموده و از محصولات مخصوص مراقبتی استفاده کنید.

همچنین لازم است، اندازه گیری هایی دقیق توسط متخصص انجام شده و تنظیمات لازم به جهت مطابقت با بدن فرد صورت گیرد.

مدت زمان مناسب برای دریافت پروتز پا تحت تاثیر برخی از عوامل است. مثل آنکه باید به نیازهای شما توجه شده و وضعیت‌تان بررسی بشود.

برخی از افراد چنین ترجیح می دهند، که زمان مناسب دریافت پروتز پا بلافاصله بعد از عمل جراحی و از دَست دادنِ عضو پا است. در حالی که برای برخی دیگر از افراد لازم است، پروسه ای پشت سر گذاشته شده و بعد از آن در راستای دریافت این اندام مصنوعی اقدام بشود.

بیشتر بخوانید

پیش از دریافت پروتز پا به نکات زیر توجه کنید!

لازم است، که شما پیش از دریافت پروتز پا به برخی از نکات توجه داشته باشید. با توجه به این موارد خواهد بود، که روند دریافت اندام مصنوعی به بهترین حالت ممکن پیش خواهد رفت. پس به دور از زمان مناسب دریافت پروتز پا این نکات عبارتند از؛

-با پزشک متخصص مشورت کنید. قطعا انجامِ چنین کاری از جانبِ شما می تواند، در ارتباط با دانستنِ مزایا و معایب پروتز و شیوه انتخاب اندام مصنوعی مفید واقع شود.

-شرایط فیزیکی خود را مد نظر قرار بدهید. در واقع شما باید مطمئن بشوید، که به لحاظ جسمانی از سلامت کافی برخوردار هستید.

-از پزشک بخواهید، که به تمامی سوالات شما در رابطه با شیوه ی مراقبت و نحوه استفاده از اندام مصنوعی پاسخ بدهید. قطعا اینگونه در مسیر استفاده از پروتز بهتر گام خواهید برداشت.

-همچنین به غیر از پرسش در ارتباط با زمان مناسب دریافت پروتز پا بخواهید، تا در رابطه با مناسب ترین نوعِ پروتز مطابق با نیازتان توضیح بدهد.

-علاوه بر اینها لازم است، تا شما عزیزان به لحاظ سلامتی روحی و روانی ارزیابی بشوید. گاها نیاز خواهد بود، برای مدت زمانی به مشاوره مراجعه نموده و به ذهن خود استراحت بدهید.

با توجه به این نکات خواهد بود، که شما در نتیجه بهره مندی از اندام مصنوعی بهترین ها نسیب‌ تان می شود. ما در ادامه متن با شما در رابطه با مهم ترین نکات مربوط به پس از دریافت پروتز صحبت خواهیم کرد.

پیش از دریافت پروتز پا به نکات زیر توجه کنید!
پیش از دریافت پروتز پا به نکات زیر توجه کنید!

پس از دریافت پروتز پا به نکات زیر توجه کنید!

بلی، درست است! بعد از دریافت اندام مصنوعی لازم می باشد، شما به برخی از نکات توجه کنید. اینگونه می توانید، از پروتز به بهترین حالت ممکن استفاده کنید!

-شما باید به دور از زمان مناسب دریافت پروتز پا به نکات بهداشتی بعد از استفاده دقت کنید. به گونه ای که دائما اندام مصنوعی پا و پوست زیرین را تمیز بنمایید.

-بهتر است، در جلسات برنامه توانبخشی شرکت نموده و خود را بیش از پیش با پروتز تطابق بدهید.

-شاید که در ابتدا لازم باشد، شما تنظیمات اوّلیه اندام مصنوعی را انجام بدهید. اینچنین از بروز مشکلات احتمالی هم پیش گیری خواهید کرد.

-تغییرات جسمانی همانند افزایش یا کاهش وزن قطعا به تنظیمات و اندازه گیری دوباره پروتز نیاز خواهد داشت.

-در نهایت و در کنارِ کسب اطلاعات در رابطه با زمان مناسب دریافت پروتز پا امکان دارد، شما برای کنار آمدن با این مسئله به مدت زمانی بسی کوتاه یا بلند نیاز داشته باشید.

با توجه به آنچه که گفته شد؛ مراقبت هایی اصولی، شرکت در جلسات توانبخشی، مشورت با تیم درمانی متخصص بسیار مهم خواهد بود. اینگونه شما می توانید، از اندام مصنوعی به بهترین حالت ممکن استفاده کنید. در نهایت به زندگی سابق خود نزدیک شوید.

مراقبت های لازم برای بعد از دریافت پروتز پا

بعد از دریافت اندام مصنوعی از جانب شما، توجه به نکات مراقبتی بسیار مهم خواهد بود. در اولین اقدام شما باید به راهنمایی های پزشک معالج خود گوش فرا دهید.

چرا که در رابطه با نحوه مراقبت و شیوه ی استفاده از پروتز نکات مهمی را برای‌تان بازگو خواهند کرد. همچنین بعد از پرسیدن سوالات خود در زمینه زمان مناسب دریافت پروتز پا سوال کنید، که مراقبت و نگهداری از این اندام مصنوعی چگونه است؟

از پوست خود به خوبی محافظت کنید. علاوه بر تمیزی آن را خشک نگاه دارید. حتما تمرینات مربوط به تقویت عضلات پا را انجام بدهید. اطمینان خاطر کسب کنید، که پروتز به خوبی بر روی پای شما قرار گرفته و دامنه ی حرکتی مناسبی را برای شما فراهم می کند.

علاوه بر تمامی اینها به بروز علائم ناگهانی در وجود خود توجه نموده و در صورت نیاز با پزشک خود صحبت کنید.

اینگونه شما ضمن دریافت اطلاعات لازم در رابطه با زمان مناسب دریافت پروتز پا قطعا می توانید، در رابطه با نحوه مراقبت از اندام باقی مانده و پروتز بیشتر بدانید. البته که ما در کلینیک کازمدیک پروتز کنار شما خواهیم بود و به تمامی پرسش‌ های شما در این زمینه جواب خواهیم داد.

مراقبت های لازم برای بعد از دریافت پروتز پا

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود با شما در رابطه با اندام مصنوعی و جوانب گوناگون آن صحبت نمودیم. اینکه قبل از دریافت پروتز پا بایست به چه نکاتی توجه داشته‌ باشید؟

یا پس از انجام این کار لازم است، چه مسائلی را مد نظر قرار بدهید. همچنین زمان مناسب دریافت پروتز پا را با شما در میان گذاردیم. همانطور که خواندید، زمان مناسب به جهتِ دریافت پروتز تحت تاثیر عواملی بسیار است.

پس برای اطمینان خاطر دو چندان در این زمینه با ما در کلینیک کازمدیک پروتز تماس گرفته و خواستار راهنمایی هایی بیشتر شوید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *