Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

ویژگی پروتز پای دیابتی

چکیده محتوا

ویژگی پروتز پای دیابتی

شاید در زمان تهیه پروتز برای خودتان و یا یکی از اطرافیان‌تان که به تازگی به سبب شدت یافتن‌ دیابت در بدنشان، آمپوتاسیون گشته، در جستجو برای تهیه این پروتز مناسب هستید. اما سوال اینجاست که ویژگی پروتز پای دیابتی در چیست؟

توجه داشته باشید که، پروتز پای دیابتی به سبب شرایطی که بیماران دیابتی در آن به سر می‌برند متفاوت است. در صورتی‌ که یک بیمار دیابتی، درگیر قطع عضو شود باید پروتزی را انتخاب و نصب نماید که، با شرایط جسمی او در تناقض نباشد.

چنانچه تمایل دارید، دریابید که پروتز پای دیابتی چیست و چگونه می‌توان بهترین نوع پروتز را ویژه افراد دیابتی را برگزید تا به انتها همراه ما باشید. در طی این مبحث علاوه‌بر اینکه دریابید، ویژگی پروتز پای دیابتی با موارد مفید دیگری اعم ازتاثیر بیمه در پرداخت هزینه پروتز آشناییت خواهید یافت.

مشخصات و ویژگی پروتز پای دیابتی چیست؟

حال قرار است با پاسخگویی به این سوال که، ویژگی پروتز پای دیابتی به شما کمک کنیم تا در زمان انتخاب دچار شبهه نگردید.

مشخصات مناسب ترین پروتز پای دیابتی چیست؟

·وزن پروتز دیابتی با نوع معمولی متفاوت است

در برشمردن مواردی به سبب پاسخگویی به این سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی در گام اول به سراغ وزن‌ مناسب آن می‌رویم؟ پروتزهایی که به صورت ویژه برای بیماران دیابتی، سفارش داده می‌شود به هیچ وجه نباید دارای وزن بالایی باشد.

تعداد کثیری از بیماران دیابتی، به سبب کاسته شدن از میزان قوای جسمانی و همینطور ضعفی که به طور دائمی در بدنشان به همراه دارند، امکان استفاده و تحمل پروتزهای سنگین وزن را ندارند. به همین سبب می‌بایست برای تهیه یک پروتز سبک و مناسب از یک مرکز پروتز معتبر اقدام نمایند تا متحمل ناراحتی و رنج زیادی نگردند.

·سوکت ها باید شرایط خاص خود را داشته باشند

افراد دیابتی در رده حساس‌ترین افراد در جامعه محسوب می‌گردند که، با بیماری منحوسی دست و پنجه نرم می‌کنند. این گروه از افراد عاری از داشتن طاقت و توان کافی به منظور تحمل هر نوع ناراحتی است که از خارج جسم بروز می‌نماید.

به همین‌ ترتیب سوکت‌های کار شده در پروتز پای دیابتی علاوه‌بر داشتن خاصیت انعطاف پذیری بالاتر می‌بایست نرم‌تر باشد. اگر تمام این موارد اعمال گردد، کمترین میزانی از فشار و آسیبی متوجه پوست پای بیمار دیابتی نخواهد شد.

·دوام پروتز نیز در نوع خود مهم است

زمانی که انگشت انتخاب خود را روی یک مرکز تهیه پروتز می‌گذارید باید، خیالتان در باب بکارگیری بهترین متریال ممکن به سبب افزایش طول عمر محصول تولید شده آسوده باشد. بنابراین در پاسخ به سوال ویژگی پروتز پای دیابتی ؟

از دوام بالای آن به عنوان یک ویژگی‌ برجسته یاد خواهیم نمود. برخی از بیماران می‌بایست در طی روز چه حوزه زندگی شخصی خود و چه در زمره فعالیت‌های شغلی امور بسیاری را سامان بدهند.

به همین منظور پروتز باید این توانایی را داشته باشد که، در برابر این میزان از فعالیت‌های بزرگ و کوچک مقاومت کافی به خرج داده و در بعد زمانی کوتاهی عمرش به پایان نرسد. چراکه برآورد هزینه در پاهای مصنوعی روند صعودی را می‌پیماید و نمی‌توان با قائل شدن فواصل کوتاهی نوع دیگر تهیه نمود.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز پا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

تفاوت پای مصنوعی با پروتز پای دیابتی چیست؟

حال که جواب سوالتان در این باب که ویژگی پروتز پای دیابتی را دریافت نمودید، بهتر است که بر این امر نیز واقف آیید که میان روند تولید و یا ساخت پروتز پای دیابتی و با نوع معمولی، چه تفاوتی حاکم است.

به این موضوع توجه داشته باشید که هدف ما از طرح این سوال، برانگیختن توجه شما برای تهیه یک محصول بی‌نقص به سبب برای تهیه فرد دیابتی است‌. ولی در صورت کلی، خط تولید شرایط متفاوتی را نمی‌پیماید و تمامی اصول و قواعد در حاکم در روند تولید پروتز پای مصنوعی برای افراد عادی و دیابتی به قوت خود باقی است‌.

اما چنانچه کمترین بی‌توجهی در روند تولید پروتز اعمال گردد، فرد دیابتی در قیاس با یک فرد عادی زودتر متوجه این نقص گشته و به رنجش خاطرش همراه خواهد شد. در پاسخ به اين سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی ؟

اینبار اینگونه پاسخ می‌‌دهیم؛ پروتز پای دیابتی به سبب طراحی و تولید، شرایطی همچون پای مصنوعی معمول را می‌پیماید ولی کلینیک ارتوپدی که این روند را مدیریت می‌نماید، از اهمیت وافری برخوردار است چراکه، نگرانی در باب تهیه محصولی با طول عمر بالا، وزن پایین و داشتن سوکتی نرم و منعطف متحمل نخواهیم گشت.

حال که تمامی ابهاماتتان در این میان برداشته شد و در مواجهه با این سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی چیست؟ اطلاعات تکاملی دریافت نمودید، وقت آن است تا با انتقال فرد دیابتی به یک مرکز ارتوپد مطرح اسکن اندام باقیمانده فرد را انجام و در گام دیگر را برای ساخت پروتز اقدام نمایید.

البته پروتزیست‌ها در زمان مشاهده اسکن در این باب که فرد در گروه بیماران دیابتی قرار می‌گیرد یا خیر؟ از شما اطلاعات جمع‌آوری خواهد نمود تا در زمان ساخت حساسیت بیشتری به خرج داده شود.

تفاوت پای مصنوعی با پروتز پای دیابتی چیست؟

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟

در قسمت فوقانی تمام تلاشمان بر آن بود که دریابیم، ویژگی پروتز پای دیابتی ؟ آیا تفاوتی میان این نوع پروتز با پای مصنوعی برای افراد معمول وجود دارد؟ حال قرار است در باب میزان تاثیر‌گذاری بیمه پشتیبان بیمار در زمان برآورد قیمت پروتز سخن به میان آوریم. ما صاحب دو نوع بیمه در سطح کشور می‌باشیم که عبارتند از:

1.بیمه‌های دولتی

2.بیمه‌های خصوصی

اکثر افراد به واسطه‌ی بیمه‌های دولتی تحت پوشش قرار می‌گیرند و گروهی دیگر وابسته به نیازمندی‌هایی که دارا هستند، از خدمات بیمه های خصوصی بهره‌مند می‌گردند.

اما موردی که در باب برآورد هزینه پروتز پای فرد مبتلا به دیابت و پرداخت آن از طریق شرکت‌های فعال در حوزه بیمه مدنظر قرار داده می‌شود این است که، روند پرداخت برخی از هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

گروهی از افراد که در معرض آسیب در زمان فعالیت شغلی خود قرار می‌گیرند و یا با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند و این احتمال را می‌دهند که، دچار قطع عضو شوند، مطلوب است تا خودشان را تحت پوشش بیمه‌های خصوصی قرار بدهند.

مراقبت‌های ویژه در استفاده از پروتز پای دیابتی

حال اگر عضو مصنوعی را برگزینید که تمامی موارد بیان شده در مواجه با این سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی در آن حاکم بود، نباید از مراقبت‌های ممتدد بعد از آن غافل شوید.

بیماران دیابتی وابسته یه شرایط خاص جسمانی که دارا هستند و عدم بهره‌مندی از یک روند سریع به سبب بهبود هر نوع زخمی که روی پوستشان ایجاد گردد، باید هر روزه استامپ خود را توام با جزئی‌نگری چک نماید و چنانچه با هر نوع تاول یا تورم به علت استفاده از پروتز مواجه گشت، روند استفاده از آن‌ را متوقف سازد.

به صورت مداوم سوکت پروتز نیز باید نظافت گردد و تا مانع از بروز عفونت‌ در عضو باقی‌مانده گردد. حتماً پروتز طراحی گشته برای بیمار دیابتی می‌بایست کاملا مطابق با دستورات پزشک انجام پذیرد.

به سبب تکامل سخنانمان در باب تشریح پاسخ به این سوال که پروتز پای دیابتی‌ها چه ویژگی‌هایی دارد، نیاز است بدانید، مضاعف‌بر تمام این موارد ویزیت شدن با فواصل کوتاه توسط پزشک به سبب سنجیدن میزان بهبود و پیشرفت در گام برداشتن و همینطور سلامت پا، از اهمیت وافری برخوردار است.

بیمار می‌بایست در صورت مواجه گشتن با هر پیامد منفی چون تورم و زخم، سر خود عمل ننماید و از پزشک پروتزیست خود مشاوره دريافت کند.

ما در پاسخ به سوال ویژگی پروتز پای دیابتی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار دادیم. حال اگر بد از دریافت پروتز متوجه منافات هر کدام از آن‌ها گشتید، آن را با کارشناس و طراح پروتز خود در میان بگذارید.

کلام پایانی

بهترین زمان ممکن به منظور نصب پروتز پای فرد دیابتی، بهبود کامل فرد در ناحيه‌ایست که آمپوتاسیون انجام پذیرفته است. توجه داشته باشید که از بعد از قطع عضو، این ناحیه وابسته به شرایط و قوای جسمانی که داراست، مسیر بهبودی کامل را می‌پیماید.

تا این زمان، نمی‌توان در باب انتخاب و جایگذاری پروتز مناسب اقدام موثری داشت. ما در پاسخ به این سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی مواردی را برشمردیم.

حال باید هوشمندانه و صبورانه پروتزی را برگزینید که، تمام این ویژگی‌ها را با خود به دوش بکشد. سال‌هاست که کلینیک کازمادیک‌پروتز در روند آماده‌سازی عضو مصنوعی به سبب برقراری شرایط ويژه‌ای برای افرادی که به سبب آمپوتاسیون عضو خود را از دست داده‌اند، رضایت بی‌چون و چرایی را برقرار ساخته است.

اگر چنانچه بازهم در باب این سوال که ویژگی پروتز پای دیابتی ابهامی برایتان بر جای ماند، می‌توانید با مشاوران این مجموعه با صورت رایگان ارتباط برقرار نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *