Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

جراحی زیبایی گوش

چکیده محتوا

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش را اغلب برای این انجام می دهند که موقعیت یا ظاهر گوش ها را تغییر دهند. برخی افراد وجود دارند که احساس می کنند ظاهر گوش های آن ها نامتناسب و غیر متقارن است و همین امر باعث شده چهره آن ها دچار نقص شود.

ممکن است نام اتوپلاستی را شنیده باشید. این نوع درمان که به شکل جراحی انجام می گیرد باعث می شود که گوش های غیرمعمول و نامتقارن به حالت طبیعی در بیایند.

عمل جراحی اتوپلاستی را برای افرادی انجام می دهند که بر اثر هر نوع سانحه ای دچار آسیب از ناحیه گوش شده اند نیز انجام می دهند.

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟

جراحی زیبایی گوش همانطور که از نام آن مشخص است در دسته عمل های زیبایی قرار می گیرد. با استفاده از این روش درمانی زیبایی می توانید برجستگی ها و برآمدگی هایی که در گوش ها وجود دارد را برطرف نمایید. برخی از افراد که با مشکل فاصله زیاد گوش از سر خود هستند می توانند با استفاده از اتوپلاستی این نقص را جبران کنند.

علاوه بر این افرادی که دارای گوش های بزرگ هستند قادرند با استفاده از این روش گوش های خود را به اندازه طبیعی و متناسب با سر و چهره خود در بیاورند.

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟

انواع جراحی زیبایی گوش کدام است؟

جالب است بدانید عمل جراحی اتوپلاستی یا زیبایی گوش در مدل های مختلفی انجام می شود. همانطور که گفتیم این عمل به صورت اصلاحی می باشد. در ادامه به سه نوع عمل که برای جراحی زیبایی گوشها انجام می شود اشاره خواهیم کرد.

1.عمل اتوپلاستی استاندارد

در این شکل از عمل زیبایی گوش برجستگی یا بیرون زدگی در گوش را از بین می برند. برای انجام این کار جراح متخصص در پشت گوش یک برش به وجود می آورد سپس با استفاده از آن غضروف را به شکل مناسب تغییر می دهد. بر اساس این عملکرد گوش ها به سر نزدیکتر می شوند.

2.کاهش نرمه گوش

جراحی زیبایی گوش را می توانید برای کاهش، تغییر سایز و تغییر شکل نرمه گوش ها انجام بدهید.

3.اتوپلاستی ترمیمی مخصوص لاله گوش

بنا به هر دلیلی ممکن است لاله گوش دچار آسیب دیدگی یا پارگی شود. در این موقعیت است که متخصص جراحی زیبایی تحت عنوان عمل اتوپلاستی بافت های آسیب دیده را حذف کرده و مجددا لاله گوش را بخیه می زند.

بیشتر بخوانید

جراحی زیبایی گوش مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به عنوان کاندیدای مناسب جهت جراحی اتوپلاستی باید دارای ویژگی هایی باشند. در درجه اول فرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد. علاوه بر این باید از مصرف دخانیات و نیکوتین اجتناب کند.

زیرا این موضوع ممکن است باعث اختلال در روند درمانی بیمار گردد. نکته ی دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که بیمار اهداف مشخص و نگرش مثبتی در رابطه با ظاهر خود داشته باشد.

کودکانی که قصد دارند جراحی زیبایی گوش را انجام دهند به دو علت باید این عمل را به صورت حداقلی تا سن 5 سالگی عقب بیاندازند. برای آشنایی با این دو دلیل همراه ما باشید.

دلیل اول اینکه صبر کنید تا اندازه ی گوش در کودک به اندازه ی بزرگسالی نزدیک شود. رشد گوش کودک تا سن 5 سالگی تقریبا 85 درصد از رشد خود را انجام داده است. بنابراین بخش هایی از گوش که به وسیله جراحی اتوپلاستی ترمیم می شود پس از اینکه رشد گوش به پایان رسید به شکل نرمال به نظر برسد.

زمانی که جراحی زیبایی گوش نیاز است در قسمت غضروف به صورت زیر پوستی بخیه ایجاد گردد تا به این ترتیب بتوانند موقعیت غضروف گوش را تثبیت کنند.

قبل از5 سالگی غضروف گوش ها بسیار نرم و ضعیف می باشد و امکان نگه داری بخیه ها را ندارد. به این شکل احتمال موفقیت جراحی گوش پس از 5 سالگی بیشتر می باشد.

 

مزایای عمل زیبایی گوش

ظاهر غیر طبیعی در گوش ها می تواند بر روی زیبای چهره ی برخی از افراد تاثیر منفی بگذارد و این امر می تواند جالب نباشد. عمل زیبایی گوش با هر هدفی که انجام شود مزیت هایی را به دنبال دارد.

1.ظاهر زیبا و متقارن گوش

اولین مزیت جراحی زیبایی گوش که می تواند به عنوان مهمترین دلیل افراد برای انجام این عمل باشد ایجاد تقارن در گوش ها است. در این موارد ممکن است فرد دچار بیرون زدگی در گوش های خود شده باشد.

برخی افراد هم به دلیل فاصله غیرمعمول گوش ها از سر این عمل جراحی را انجام می دهند. این روش درمانی می تواند به ایجاد تعادل در چهره افراد کمک زیادی کند.

2.افزایش اعتماد به نفس

گاهی ظاهر گوش ها به شکلی است که فرد در کودکی مورد تمسخر قرار می گیرد، در بزرگسالی اعتماد به نفس لازم را در ارتباط با چهره خود ندارد. بنابراین با استفاده از جراحی زیبایی گوش به میزان زیادی اعتماد به نفس خود را بازگرداند.

3.نتیجه دائمی

راهکارهای دیگر ی هم برای اصلاح حالت و شکل گوش های نامتقارن وجود دارد که با استفاده از چسب عا و از این قبیل راه حل ها انجام می شود. در برخی موارد مدتی گوش ها را نزدیک سر نگه می دارد اما این راهکارها همیشگی نیستند.

بنابراین افراد تمایل دارند اتوپلاستی را انتخاب کرده که از یک نتیجه دائمی بهره مند شوند. پس از انجام جراحی دیگر فرد از مشکل گوش های بیرون زده رنج نخواهد برد.

4.دریافت نتیجه سریع

جراحی زیبایی گوش برای افراد نتیجه ای فوری را به دنبال دارد. کافی است فرد تنها کمی منتظر بماند بعد از برداشتن پانسمان ها و فروکش کردن تورم تفاوت بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد.

بعد از اینکه بانداژ ها به شکل کامل از ناحیه گوش برداشته می شوند متوجه خواهید شد که گوش به صورت کاملا صاف خواهد بود و در فاصله کمی از سر قرار گرفته است.

وجود التهاب و تورم می تواند دو تا سه هفته وجود داشته باشد بعد از آن فرد گوش هایی با ظاهر طبیعی و عادی خواهد داشت.

سخن پایانی

کلینیک کازمدیک پروتز در این مطلب با توضیح عمل جراحی زیبایی گوش سعی داشته که این روش درمانی را به شکل اجمالی برای مخاطبان معرفی کنند. دقت داشته باشید برای انجام این جراحی زیبایی باید مراکز معتبر و کلینیک های تخصصی را انتخاب کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *