Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟

چکیده محتوا

استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا بر این امر واقف هستید که، استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ البته اگر این روزها در این حوزه، در حال دست و پنجه نرم کردن با کودکتان به سبب نقصی که داراست می‌باشید، به شدت توصیه می ورزیم که، تا انتهای این مبحث کنار ما باشید.

بدون شک، پروتز بالای زانو به سبب بازیابی نمودن حرکات و همينطور ظاهر اندام مقطع کودکتان، شرایط را به سبب گام برداشتن ایمن‌ تر و همینطور طبیعی‌ تری فراهم خواهد نمود. بدین ترتیب برای انجام بسیاری از امور روزمره خود، نیازمند یاری رساندن شخص دیگری نخواهد بود.

بدین ترتیب، با اعتماد بنفس بیشتری در میان گروه همسالان خود حاضر خواهد گشت. اگر این ابهام که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ ذهنتان را احاطه نموده است پس، باید به سراغ کنکاش در باب این موضوع برویم.

استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان

اجازه بدهید که، پیش از برشمردن مواردی به سبب پاسخگویی به این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ یک ماهیت کلی را خدمتتان ارائه داریم.اگر جایی با واژگان‌ پروتز ترنس فمورال مواجه گشتید، غافلگیر نشوید چراکه؛ اشاره به همان پرواز بالای زانو دارد.

آن دسته از کودکانی ‌که، در ناحیه تحتانی به نقص عضو دچار گشته از بهترین کاندیدای انجام این پروسه به شمار می‌آیند. بدین ترتیب موفق خواهند شد که، نیروی حرکتی خود را به سبب انجام فعالیت‌ های روزمره خود مجدداً بدست آورند.

باید این مورد را خدمتتان عارض گردیم که، این پروتز صاحب اجزای متعددی می‌باشد. توجه داشته باشید که سوکت، مفصل زانو و همینطور لوله پایلون اصلی‌ ترین اجزای سازنده این اندام مصنوعی محسوب می‌گردند.

البته‌ که هر یک از این اجزا موظف به انجام امور بخصوصی بوده و از پیش با هدف خاصی طراحی گشته‌ اند. این موضوع را مدنظر قرار بدهید که، مجزا از پروتز یاد شده در اندام تحتانی، پروتز‌های بسیاری دیگر اعم از پروتز انگشت پا ، پروتز پا زیر زانو ، پروتز لگن ، پروتز مچ پا هستند که، امکان تهیه آن از کلینیک‌ کازمادیک‌ پروتز وجود خواهد داشت.

مزایای پروتز بالای زانو در کودکان

آری! حال زمان آن است تا، به صورت اختصاصی و برای رفع این ابهام که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟

شروع به بر شمردن مزیت‌ های متعدد این پروتز نماییم. البته‌ پیش از پرداختن بدان، مطلوب است بدانید که، پروتز بالای زانو متشکل از چه قسمت‌ هایی می‌ باشد. این پروتز، اندام‌ های فوقانی زانو را تحت پوشش خود قرار خواهد داد که، عبارتند از زانو، واسط ساق پا و مفصل، قسمت پنچه پا، ساق و همینطور محفظه ران.

بدین ترتیب می‌تواند بهترین انتخاب برای کودکانی باشد که پای خود را وابسته به دلایل متعددی محروم گشته و یا اینکه به شکل مادرزادی فاقد آن عضو بوده است و اما مزیت‌ها:

مزایای پروتز بالای زانو در کودکان 

1-حفظ تعادل

در اولین مورد برای پاسخ به این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ به توضیح در باب مزیت برجسته حفظ تعادل می‌پردازیم.همانطور که بر این امر واقف هستید، بدون شک عدم وجود یکی از پاها در هر شخصی، به شدت سبب بر هم ریختن تعادل شما خواهد گشت.

البته درک و یا لمس چنین شرایطی در بعد زمانی که قرار است، فرد از پله بالا برود، روی مبل بنشیند و یا بلند شود، محسوس‌تر است. این در حالی است که، پروتز بالای زانو در کودکان به حفظ و ارتقا تعادل در خواهد انجامید.

2-استقلال در حرکت

آیا میدانستید که، حداقل سن برای کودکان به سبب بهره‌مندی از پروتز پا 2 سالگی می‌باشد. در این بعد زمانی کودک به راحتی گام برمی‌ دارد و به کمک این پروتز مانند سایر همسالان خود بدون تکیه‌بر شخص دیگری به انجام امور مربوط به خود خواهد پرداخت.

3-انجام فعالیت و بازی

از مورد مهم دیگری نام خواهیم برد. مگر می‌توان نیاز و علاقه کودکان به بازی و جنب‌ و جوش را کتمان نمود. ولی اگر از یکی از عضو‌ها به ویژه پا، محروم بماند، شرایط انجام فعالیت‌ های متعدد بدنی در قالب بازی وجود نخواهد داشت که به کمک پروتز جایگزین امکان‌ پذیر می‌شود.

4-افزایش اعتماد به نفس

البته که تقویت روحیه در هم در کودکان و هم بزرگسالان، امری مهم به سبب تداوم حیات فرد است. بدون شک نقص عضو در کودک می‌تواند، تا میزان قابل توجهی، اعتماد بنفس شخص را از او بگیرد.

چراکه، قدرت کافی به منظور تحلیل شرایطی که به ناچار در آن قرار گرفته را، ندارد. از همین رو، نصب این پروتز می‌تواند، در افزایش روحیه و اعتماد به نفس کودک به سبب قرارگیری در گروه همسالان خود، معجزه بیافریند‌.

5-ظاهر مناسب

در آخرین مورد به سبب برشمردن مزیت‌ های این پروتز و تکامل مطالب ارائه گشته در باب پاسخ به این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟

باید از خاصیت بی‌ نظیر آن به سبب بازسازی ظاهر فردی نام ببریم. البته که نمی‌توان قطع عضو پا را از چشم پوشاند و این تنها اتصال پای مصنوعی است که، اشتیاق کودک را به منظور بهره‌مندی از ظاهری کاملاً نرمال فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید

معایبی که پروتز بالای زانو برای کودکان دارد

در پاسخ به این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ به صورت مجزا از تمام مزیت‌ های این محصول سخن به میام آوردیم. ولی آگاهی شما از ایرادهای احتمالی که ممکن است این پروتز برایتان به بار آورد، کاملاً طبیعیست.

1-اتلاف انرژی بیشتر

اما منظور از اتلاف انرژی چیست؟ کودک با برخوردای از پروتز موظف است تا، علاوه‌ بر تحمل و کشش وزن، پروتز را نیز با خود حمل نماید. به همین‌ترتیب طبیعیست که، کودک در بردارنده پروتز بالای زانو، انرژی بیشتری را جسم خود را بکار گیرد.

2-انطباق نسبتا طولانی مدت

بعد زمانی همگون گشتن کودک با شرایط جدیدی که برای جسمش به سبب نصب پروتز ایجاد گشته، می‌ تواند به طول انجامد‌. علت بروز این شرایط برآورد شرایط مطلوب به منظور تقویت عضلات پا به سبب قرار گرفتن در محفظه ران می‌باشد.

3-کاهش سرعت

حیرت‌ زده و نگران نباشید چرا که، تمامی افراد برخوردار از پروتز بالای زانو نسبت به سایرین، حرکاتشان اعم از گام برداشتن کندتر خواهد بود. اگر در نمایش مسابقات دو، متوجه حضور معلولین با پای مصنوعی شده‌اید، متعجب نگردید زیرا؛ وابسته به روحیه بالا و تلاش برای برقراری ارتباط با پروتز در چنین رده‌‌ای قرار گرفته است.

ما در پاسخ به این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ هر مورد را به صورت مجزا برشمردیم. حال زمان آن است که، شما تمام این موارد را در دو کفه ترازو قرار داده و تصمیم نهاییتان را اتخاذ نمایید.

بهترین پروتز بالای زانو کدام است؟

البته‌ که پاسخی تمام و کمال را در مواجهه با این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ را خدمتتان‌ ارائه نمودیم ولی، خاطرنشان نگشتیم که، کدام پروتز با کدام ویژگی‌ ها را می‌ توان بهترین نوع ممکن خواند.

توجه داشته باشید که، هر پروتز بالای زانو زمانی می‌تواند با، شرایط فرد تطبیق داشته باشد و او را به چالشی منفی نکشاند که، در قالبی کاملاً سفارشی و همینطور با تکیه‌ بر پارامترهایی چون سن، جنسیت فرد، قد او، وزن، نوع شغلی که در آن فعالیت دارد، میزان متحمل گشتن آسیب و میزان فعالیت او آماده‌سازی گردد.

البته نمی‌توان از تناسب میان پروتز با شرایط آب و هوایی موجود در منطقه‌ای که کودک زندگی می‌کند، چشم پوشاند. این پروتز نه تنها باید نیازهای متعدد فرد وابسته به شرایط زندگی و یا فعالیت که داراست، را پاسخ بدهد، باید در طبیعی‌ترین حالت ممکن طراحی و روند تولید نهایی را بپیماید.

نباید از این امر غافل گردیم که، در ایران بیمه‌ها، این شرایط را تحت پوشش قرار نداده و احتمال دارد، هزینه بالا این روند خانواده‌‌ها را به چالش بکشاند. به همین منظور برآورد هزینه قطعات در رده مهمترین فاکتور‌ها برای برگزیدن یک پروتز بی‌نقص قرار خواهد گرفت.

بهترین پروتز بالای زانو کدام است؟

کلام پایانی

حال بدور از کوچکترین ابهامی وابسته به نیاز و شرایط جسمی و روانی فرزندتان بهترین تصمیم را بگیرید. همانگونه که داروها می‌توانند، مضاعف‌ بر معالجه بیماری‌ ها، عوارض اندکی را به جریان بیندازند، پروتز پا نیز همین گونه می‌باشد.

کلینیک کازمادیک پروتز بعد از تهیه محصول مورد نیاز، وابسته به نوع انتظاراتتان و شرایط کودک، به شما خاطر نشان خواهند گشت که، چگونه امکان کنار آمدن با عیوب ذکر شده را فراهم نمایید.

بدین ترتیب که گویا این پروتز به یکی از اعضای طبیعی و اصلی بدنش مبدل گشته است. نه تنها در باب این سوال که استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد؟ بلکه در هر حوزه‌‌ای دیگر می‌توانید، به صورت رایگان از مشاوران این مجموعه، مشورت دریافت نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *