Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو

چکیده محتوا

نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو

آیا در باب نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو اطلاعات کارآمدی در اختیار داشته و با تمام موارد آن آشناییت دارید؟ توجه داشته باشید که، دوچرخه سواری همراه با پروتز بالای زانو از آن دسته از فعالیت‌هایی محسوب می‌گردد که، افراد دچار به قطع عضو به سهولت و بدون یاری جستن از دیگران می‌توانند آن را انجام بدهند.

بدون شک دوچرخه سواری در یک روز خوب آفتابی می‌ تواند، برای شخصی لذت بخش باشد و چه چیزی بهتر از اینکه، حتی فرد دچار گشته به قطع عضو ار انجام آن محروم نخواهد ماند. بی‌شک بروز چنین شرایط مطلوبی برای این قبیل از افراد را مدیون پیشرفت علم پزشکی و تولید پروتزهای متنوع هستیم.

اما با این وجود به سبب خاص بودن شرایط جسمی در این افراد، معقوله نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو به جديت بیان می‌گردد.

پروتز بالای زانو چیست؟

پیش از آنکه شروع به برشمردن نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو نماییم، از شما اجازه می‌خواهیم، تا با هدف بهبود تفهیم مطالب ارائه گشته، بیش از پیش با پروتز بالای زانو آشناییتتان بخشیم.

در واقع منظور از پروتز بالای زانو، اندامی کاربردیست که بعد از تهیه گشتن از مواد مصنوعی همانند پلیمرها، به ناحیه منقطع یعنی قسمت فوقانی زانو نصب می‌گردد.

این پروتزها گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شوند که، واقعه تلخ نقص عضو را وابسته به دلایل متعددی، تجربه نموده‌اند.

این پروتزها عموماً، با‌تکیه‌ بر نوع و میزان عملکرد قسمت باقی مانده طراحی و آماده‌ سازی خواهد ‌گشت و بدین ترتیب، روند گام برداشتن در فرد را بهبود خواهد بخشید. بدین ترتیب می‌توان نقش ویژه‌ای را برای پروتزهای بالای زانو به سبب صعودی گشتن میزان اعتماد به نفس فرد قائل گشت.

در میان ابهام‌ های متعددی اعم از نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو مواردی دیگری چون زمان مناسب به سبب نصب پروتز ذهن افراد را درگیر خود می‌سازد.

در پاسخ به این مورد باید بیان گردانیم، بعد از گذشت یک بعد زمانی چند هفته بعد از منقطع گشتن عضو، می‌توانید به کمک اندام مصنوعی مناسب، نقص ایجاد گشته را پوشانده و شرایط مساعدی را برای به سبب انجام امور روزمره‌ ایجاد سازید.

البته ممکن است که، بعد از نصب اندام مصنوعی با شرایطی اعم از کبودی و تورم مواجه گردید ولی، با دریافت مشاوره از مراکز توانبخشی می‌توانید، احتمال وقوع آن را به صفر برسانید.

پروتزیست در زمان طراحی محصول شرایط جسمی فرد متقاضی را مدنظر قرار داده و به سبب استفاده هر چه بهتر نکاتی را خدمتتان یادآور خواهد نمود.

اگر تمایل بسیاری به انجام فعالیت‌ های ورزشی اعم از دوچرخه سواری دارید، حتما این مورد را نیز با ایشان در میان بگذارید، بدین ترتیب نکات مهم برای دوچرخه سواری برای پروتز بالای زانو در قالب چند هشدار مهم را خدمتتان ارائه خواهند داد.

پروتز بالای زانو چیست؟

 تجهیزات مورد نیاز جهت دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو

در ضمن پرداختن به نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو نیاز است تا، با تجهیزات مورد نیاز به سبب انجام این فعالیت با شرایط خاصی که در آن به سر می‌برید، آشناییت یابید.

1-دوچرخه

تجهیز ابتدایی که افراد به منظور انجام پروسه دوچرخه سواری بدان نیازمند هستند، مطمئنا دوچرخه‌ای خواهد بود که، دارای تناسب کافی با شرایط فیزیکی و جسمی شما باشد.

بدون شک باید انگشت انتخابتان را روی یک دوچرخه‌ای بگذارید که، اندازه و نوع کابری آن به سبب مورد استفاده قرار گرفتن برای افرادی که از پروتز بالای زانو استفاده می‌‌کنند، دارای تناسب باشد.

از همین‌ رو خریداری نمودن این تجهیز نیازمند دریافت مشاوره کافی از پزشک مربوطه است. در طی پرداختن به معقوله نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو این احتمال می‌رود که، دوچرخه به صورت ویژه و سفارشی طراحی و تولید گردد. بدین ترتیب فرد در زمان رکاب زدن آسیب کمتری را متحمل خواهد گشت.

پیش از تعیین دوچرخه مناسب باید این موضوع روشن گردد که، قرار است فرد به صورت کاملاً حرفه‌ای در این حوزه فعالیت نماید و یا از آن در قالب یک تفریح کمک بگیرد؟

در این میان وزن دوچرخه و همینطور نوع سیستمی که در آن تعبیه گشته، در رده برجسته‌ ترین نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو قرار می‌گیرد.

به همین منظور آن دسته از افرادی که در فروشگاه‌ ها فروش دوچرخه فعالیت دارند، می‌بایست بهترین گزینه‌ های ممکن را به افرادی که داری پروتز بالای زانو هستند، معرفی نمایند.

اگر از لحاظ اقتصادی در شرایط بحران‌ زایی قرار ندارید، می‌ توانید با سفارش یک دوچرخه متناسب با قد، وزن و شرایط خاص خود، وضعیت مطلوب‌ تری را در زمان رکاب زدن تجربه نمایید.

2-کلاه ایمنی

بعد از انتخاب موفق دوچرخه، باید به سراغ تهیه یک کلاه ایمنی استاندارد و متناسب با بودجه مالی اختصاص یافته‌تان بروید.

ممکن است آن دسته از افرادی که، با شرایط ویژه چون داشتن پروتز بالای زانو شروع به دوچرخه سواری می‌ نمایند، به سبب عدم تعادل کافی متحمل آسیب گردند، به همین ترتیب، با خریداری نمودن کلاه ایمنی، به میزان امنیت فرد در زمان سقوط احتمالی دامن زده خواهد شد.

زمانی می‌توان به کلاه صفت استاندارد بودن را بخشید که، ضمن استفاده آسان، تمامی سرتان را پوشش بدهد.

3-لباس مناسب

در طی پرداختن به نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو باید بر اهمیت پوشش به واسطه یک لباس راحت نیز، تاکید بسیاری ورزید. شما مجبور به خرید لباس ویژه دوچرخه‌ سواری نبوده و می‌توانید از لباس‌ های راحتیتان که در طی روز بر تن دارید، استفاده نمایید.

افراد باید در زمان انتخاب شلوار، گزینه‌ ای را برگزینند که در زمان به حرکت درآوردن پدال دچار مشکل نگردند. به سبب ممانعت از بروز چنین شرایطی، بکارگیری نوار لاستیکی به منظور جمع کردن پای شلوار به استحکام کافی آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو

در طی تشریح نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو باید ابهامتان را در باب بعد زمانی مناسب برای انجام ورزش دوچرخه‌ سواری بعد از نصب پروتز رفع نماییم‌.

افراد درگیری به این عارضه بعد از دریافت مجوز از سوی پزشک خود، به سبب انجام دوچرخه‌ سواری با وجود پروتز بالای زانو، به سبب حفظ تعادل در بهترین حالت ممکن، نیاز است تا یک بعد زمانی مشخص، از دوچرخه ثابت استفاده نمایید.

برای سهولت بخشیدن به این رویه می‌ توانید، در یک باشگاه بدنسازی عضو شوید. البته‌ تنها باشگاه‌ های ورزشی مجهز به این سیستم‌ نبوده و می‌توانید، در کلینیک‌ های فیزیوتراپی به منظور برخورداری از دوچرخه ثابت حضور نمایید.

دریافت مشاوره و همینطور بروز هماهنگی با فیزیوتراپ برای افراد این شرایط را فراهم خواهد نمود که، بدان کمترین ممانعت و یا محدودیتی، از دوچرخه ثابت موجود در این فضا بهره‌مند گردند‌. بدین ترتیب یک فرد متخصص در قالب فیزیوتراپ در تمام طی زمان کنارتان خواهد بود.

در تکامل سخنانمان در باب پرداختن به نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو باید بیان داریم که، انجام تمرینات به واسطه‌ی دوچرخه ثابت، افراد صاحب پروتز بالای زانو را یاری خواهد داد در ضمن اطمینان از میزان سلامت حاکم در قلبشان، از ظریفیتشان به سبب معین ساختن میزان رکاب زدن آگاهی یابد.

بدون شک با مورد توجه قرار دادن این موارد و حساسیت بخرج دادن در باب نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو پروسه دوچرخه‌ سواری حتی با وجود نقص را به یکی از لذت بخش‌ ترین ورزش‌ هایی شیرین برای فرد مبدل خواهد ساخت.

آیا بلافاصله بعد از نصب پروتز میتوان دوچرخه‌سواری را آغاز نمود؟

کلام پایانی

نکات مهم برای دوچرخه سواری با پروتز بالای زانو همان چراغ‌های قرمزی هستند که، در قالب هشدار به شما کمک خواهند نمود تا، در زمان دوچرخه‌ سواری حتی با داشتن عضو مصنوعی با کمترین چالشی دست و پنجه نرم نکرده و حتی امکان فعالیت در رده حرفه‌ ای را فراهم خواهد نمود.

البته ناگفته نماند که تناسب کافی پروتز با شرایط جسمی شما و کفیت بالای ساخت، در این امر نقش بسزایی ایفا می‌کند. به همین‌ ترتیب باید انگشت انتخاب را روی مجموعه‌‌‌ ی تولید پروتزی قرار بدهید، که سال‌ هاست اعتبار و شهرت را وابسته به خدماتی که ارائه می‌دهد، به دوش می‌کشد.

امروز مفتخریم کلینیک کازمادیک پروتز را معرف حضورتان باشیم که، سال‌ هاست با تکیه‌بر مجرب‌ ترین کادر و بروزترین تجهیزات رضایت تمام و کمال تمامی مراجعین خود را برانگیخته است.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *