Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است

چکیده محتوا

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟ یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط افرادی با مشکلات نقص از عضو از ناحیه پا مواجه هستند مطرح می شود.

با توجه به اینکه برخی از افراد ممکن است در شرایط مالی مناسبی به سر نبرند مطرح کردن این سوال چندان هم دور از ذهن نمی باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

هزینه پروتز پا با بیمه چقدر است

در ادامه موضوع قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟ باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت های مختلف بیمه ای در ایران وجود دارند که تعداد انگشت شماری از این بیمه ها تحت پوشش دولت فعالیت می کنند. مابقی شرکت های بیمه به صورت خصوصی به فعالیت مشغول هستند.

اکثر مردم ایران توسط بیمه های دولتی پشتیبانی می شوند. افراد می توانند با مراجعه به مراکز درمانی این امکان را دارند که توسط خدمات درمانی حمایت شوند.

این خدمات با قیمت مناسب تری دریافت می شود. یکی از مسائلی که در مورد خدمات بیمه وجود دارد عدم پوشش دهی بیمه در رابطه با همه خدمات درمانی است.

بیشتر قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است باید به این نکته اشاره کنیم که بیمه های دولتی بعضی از بیماری های جسمانی را تحت پوشش قرار نمی دهند. یکی از انواع خدماتی که که بیمه های دولتی برای آن هزینه ای را متقبل نمی شوند ساخت انواع پروتز و داروهای مربوط به بیماری های خاص می باشد.

قیمت پروتز پا بدون بیمه چقدر است

افرادی که تحت پوشش بیمه های دولتی قرار دارند چیز زیادی را از دست نداده است. همانطوری که قبلا اشاره کردیم بیمه های دولتی به هیچ عنوان  های مربوط به پروتز پا را حمایت نمی کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از بیمه ها نیز در کشور فعالیت می کنند که عملکرد مناسب تری دارند و خدمات مطلوب تری را ارائه می کنند.

در ادامه بررسی بحث قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است باید بگوییم که شرکت های خصوصی برخی از هزینه ها را متحمل می شوند. افرادی که فاقد بیمه هستند باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند.

همانطور که می دانید افرادی که با نقص عضو مواجه می شوند باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند این افراد باید هزینه ها را بر اساس نوع پروتز زیر زانو، بالای زانو و …. پرداخت کنند.

برای درک بهتر میزان پوشش دهی و قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است قصد داریم مواردی را که بر روی قیمت پروتز تاثیر دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

موارد موثر در تعیین قیمت پروتز پا

برای درک بهتر قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه و قیمت پروتز به نیاز و میزان و شدت قطع عضو بستگی دارد. افرادی که بدون بیمه های درمانی هستند معمولا باید هزینه های بیشتری را برای درمان پرداخت کنند.

براساس مشاهدات پزشکی باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های نمربوط به پروتز با به امکاناتی که عضو دارد نیز وابسته می باشد.

پروتزهایی که تنها برای راه رفتن ساخته شده اند مسلما با نمونه هایی که برای تردد در مکان های ناهموار طراحی شده اند قیمت متفاوتی خواهند داشت.

امروزه انواع مختلفی از پروتزهای پا وجود دارد که برخی از آن ها قادر هستند به وسیله انکانات هیدرولیکی و مکانیکی که دارند سرعت راه رفتن را کنترل کنند.

معمولا پروتزهای مصنوعی پچا که به وسیله کامپیوتر کنترل می شوند از هزینه های بیشتری برخوردار هستند.

موارد موثر در تعیین قیمت پروتز پا

1-نوع پا

یکی از مهمترین فاکتورهایی که بر روی قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است تاثیر می گذارد نوع پروتز یا پای مصنوعی است که نباید ساده از کنار آن رد شد.

برخی از این پروتزها به وسیله میکروپروسسورها کنترل می شئوند که طبیعتا از قیمت بالایی برخوردار هستند. معمولا شرکت های بیمه تا حدودی از هزینه ها را پوشش می دهند. پروتزهای پیشرفته از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

2-متریال مورد استفاده برای ساخت

مواد و متریال به کار رفته برای ساخت پروتزهای مصنوعی به عنوان یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت پروتز پا می باشند. هر چقدر کیفیت این متریال ها بیشتر باشد طبیعتا هزینه های پایانی نیز افزایش خواهند یافت. به عنوان مثال پروتزهایی که با فیبر کربن تولید می شوند از وزن مناسب و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

3-سفارشی سازی پروتز

از دیگر فاکتورهای موثر بر روی قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است سفارشی سازی پروتز می باشد. با توجه به اینکه پروتزهایی که سفارشی براساس نیازها و خواست بیمار تولید می شوند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

معمولا این نوع پروتزها مشمول خدمات بیمه ای نمی شوند. به این دلیل که انتخاب این روش ساخت هزینه های مربوط به پروتز پا را دستخوش تغییرات زیادی می کند.

4-پوشش بیمه

در حال حاضر برندهای زیادی در دنیا هستند که به تولید پروتزهای مصنوعی پا مشغول هستند. معمولا پروتزهای پای مصنوعی با استفاده از بهترین تکنولوژی و متدهای پیشرفته ساخته شده و به بازار عرضه می شوند.

قیمت این پروتزها معمولا برای پرداخت بیمه براساس قیمت پروتزهایی سنجیده می شود که از قیمت متوسطی برخوردار هستند.

در ارتباط با قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است باید بگوییم که در حال حاضر بیمه هایی وجود دارد که هزینه های مرتبط با دستگاه های پروستیتک را پشتیبانی می کنند.

اما برخی از بیمه ها نیز نه ها را تقبل می کنندو بنابراین نمی توانیم یک قیمت ثابت را برای هزینه های مربوط به این خدمات ارائه کنیم. علاوه بر این تعرفه های بیمه در هر سال تغییر می کند و شرکت های بیمه براساس سیاست هایی که دارند این کمک هزینه ها را پرداخت می کنند.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت انتخاب پروتز پا برای افراد دچار نقص عضو کلینیک کازمدیک موضوع قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است را مورد بررسی قرار داده است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم شرکت های بیمه براساس نوع خصوصی یا دولتی بودن آن ها دارای عملکرد متفاوتی هستند. از این رو لازم است قبل از انتخاب و خرید پروتز پای مصنوعی موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *