Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟

چکیده محتوا

کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟

آیا می‌دانید کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ و چه زمانی با کارتان می‌آید؟ این پروتزها عموماً برای افرادی که به سبب درگیری با تروما، سرطان، دچار گشتن به نقص مادرزادی، و بسیاری شرایط پزشکی خاص دیگری دچار نقص و آسیب در چهره شان گشته، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متخصص پروتزیست تلاشش بر آن است تا به کمک این اشیا کارآمد در حوزه پزشکی، عملکرد و ظاهر طبیعی صورت فرد را به او بازگرداند، بدين ترتيب فرد می‌تواند با اعتماد به نفس هر چه بیشتر در جامعه حضور بیابد.

مراحل پروتز صورت

حال که به صورت نسبی با این پروسه زیبایی و صد البته درمانی آشناییت یافتید، قرار است به این موضوع بپردازیم که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ و می‌تواند کدام یک از انتظارات شما را پاسخگو باشد؟ اما پیش از برشمردن مزایای متعدد آن، شما را با مراحل انجام آن آشنا خواهیم ساخت.

عمل پروتز صورت در گروه درمان‌ های سرپایی قرار می‌گیرد و اجرای آن در تمامی نواحی صورت از یک الگوی واحد و مشابه پیروی می‌نماید. از همین‌ رو چنانچه راغب به انجام این عمل هستید، مطلوب است که با تمامی مراحل این عمل، آشناییت تمام‌ وکمال یابید:

-در گام ابتدایی احتمال می‌ رود که پزشک به منظور تسهیل روند جایگذاری پروتز صورت و نشان دادن قسمت‌ های جراحی، شروع به زدن علامت هایی بر سطح پوست صورت شما نماید.

-حال فرد باید برای دریافت بیهوشی عمومی و یا بی‌ حسی موضعی روی میز عمل دراز بکشد.

-جراحی با ایجاد یک برش کوچک در نزدیک ناحیه قرارگیری پروتز آغاز می‌گردد.

-پزشک بعد ایجاد شکاف مورد نظر در بافت صورت، پروتز را به کمک یک گیره استریل شده درون آن قرار می‌دهد.

-گاهاً نیاز است که، پروتز به واسطه‌ی پیچ شدن به استخوان و یا نخ بخیه به پوست در جای خود تثبیت گردد. در ادامه توضيحات بیشتری در باب این موضوع خدمتتان ارائه می‌دهیم

-در نهایت جراح برش ایجاد شده را به کمک بخیه می‌بندد و سپس روی آن، باند پانسمان قرار می‌ دهد تا جای زخم به مرور بهبود یابد. تمامی این مراحل با مهارت کافی یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته می‌شود که میزان موفقیتش در گرو مهارت و تخصص کافی پزشک است.

بنابراین در روند تکامل سخنانمان در این باب که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ باید خدمتتان عرض نماییم، برای برآورده تمامی انتظاراتتان از این روند، باید انگشت انتخابتان را روی یک کلینیک ساخت پروتز معتبر و متخصص بگذارید.

پروتز صورت چه مزایایی دارد؟

بعد از تجربه سوانح تلخی همچون تصادفات بسیار شدید و آسیب به چهره فرد، پروتز همچون یک معجزه‌ عمل خواهد کرد. فرد با دریافت پروتز، اعتماد به نفس سابق خود را بدست آورده و می‌تواند بدون هیچ کاستی در اجتماع حضور یابد.

-در این قسمت ما شروع به برشمردن مزایای بی نظیر این پروسه خواهیم نمود‌. با مطالعه این موارد در می‌یابید که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟

-پروتز موجب حفاظت هر چه بیشتر و همینطور پشتیبانی از مناطق آسیب‌ دیده می‌گردد

-پروتز‌ها ابزار‌های مهم و حیاتی به منظور توان‌ بخشی اجتماعی و جسمی افراد مبتلا به سرطان محسوب‌ می‌شوند

-در صورت نیاز، این پروتزها به ظریف‌ ترین حالت ممکن طراحی و تولید می‌شوند بنابراین؛ در شرایط بخصوص آناتومیکی می‌ توانند نتایج زیبایی بهتری در قیاس با برخی گزینه‌ های ترمیمی جراحی داشته باشند

-در تکامل سخنانمان در این باب که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ باید خدمتتان عرض نماییم که گاهی انجام پروتز صورت کاملاً غیرتهاجمی پیش می‌رود و نیازی به جراحی پیچیده‌ای نخواهد بود. اما اگر اتصال و یا کاشت پروتز به واسطه‌ ی ایمپلنت‌های لنگری استخوانی ایجاد گردد، نیاز به تیغ جراحی است.

-پزشک تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از تخریب بافت‌های ظریف جلوگیری نماید که این روند تنها به واسطه‌ ی تعبیه پروتز صورت امکان پذیر خواهد گشت.

-شانس دوباره‌‌ی حضور در زندگی معمول را، به افراد خواهد بخشید.

معایب پروتز زیبایی صورت

مورد دیگری که باید به جهت پاسخگویی به کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ مدنظر قرار بدهیم، احتمال بروز معایب متعدد بعد از عمل است. توان‌ بخشی مصنوعی در شرایطی که زمینه لازم برای ترمیم و بازسازی به واسطه جراحی وجود ندارد؛ یک گزینه بی‌ نظیر محسوب می‌شود.

اما این شیوه نیز همانند هر روش زیبایی دیگری، در کنار نتایج مثبت می‌تواند به بروز احتمالی عوارض متعددی نیز منجر گردد. معایب پروتز صورت عبارتند از:

-در تکامل سخنانمان در باب این ابهام که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ باید این مورد را گوشزد نماییم که هر پروتز عاری از بافت زنده است. برای مثال پروتز چشم قابلیت حرکت ندارد.

-احتمال می‌رود که پروتز جایگذاری شده، دائمی نباشد بدین ترتیب، می‌بايست هر روزه آن را خارج ساخته و به بهداشت روزانه‌ اش رسیدگی نمایید.

-پروتز فاقد ایمپلنت، با گذشت یک بعد زمانی معین فرسوده گشته و نیازمند تعویض دوره‌ای می‌باشد. البته اگر پروتز را از یک مرکز معتبر تهیه نمایید، زمان تعویض طولانی‌تر خواهد شد.

معایب پروتز زیبایی صورت

چه چیزی در بهبودی بعد از عمل پروتز زیبایی صورت نقش دارد؟

بعد از پرداختن به این موضوع که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ نیاز است شما را با تکنیک‌ های مراقبتی لازم برای برآورد نتیجه‌ای مطلوب و تدوام در ماندگار آن آشنا سازیم. بعد از گذشت یک بعد زمانی ۴۸ ساعته ناحیه مد نظر متورم باقی خواهد ماند.

کافیست تا ۲ هفته صبوری بخرج بدهید تا از این علائم کاسته شود. اما ۶ ماه فرصت لازم است تا، شرایط بافتی به طور کامل به شرایط معمول باز گردد. در برخی از موارد اما با درصد بسیار پایین‌، احتمال ایجاد کبودی وجود داشته که نهایتاً با گذشت ۱۴‌روز کاملاً رفع می‌شود.

-در ادامه‌ی ارائه اطلاعات مفیدی در این باب که، کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ و چه مراقبت‌ های بعد از عمل لازم است؟ نباید از تأثیرات مفید کمپرس سرد غافل شویم. در دو روز اول می‌بایست هر ۲۰ دقیقه یکبار روی ناحیه درمان، کمپرس سرد قرار بدهید.

-بعد از دو روز اگر متوجه بروز کبودی در این ناحیه گشتید، هر نیم ساعت یکبار به مدت پنج دقیقه از کمپرس گرم استفاده نمایید.

-نباید اجازه بدهید در ۳ الی ۴ هفته‌ی ابتدایی کمترین فشاری بهبود ناحیه درمان پروتز را تهدید نماید.

-حتما بعد از عمل پزشک برای محافظت از جای زخم، بخیه زده است که، روز چهارم یا پنجم زمان برداشتن آن‌هاست.

-تا گذشت دو هفته برای استفاده از لوازم آرایشی برای خودتان ممنوعیت قرار بدهید.

-مصرف مایعات و غذاهای نرم به بهبود هر چه سریعتر شما و عدم فشار به ناحیه درمان کمک می‌کند. حتماً تا بهبودی کامل برای رعایت بهداشت هر چه بیشتر دهان و دندان، مرتب از دهان شویه و مسواک نرم کمک بگیرید.

-در آخرین مورد از مراقبت‌های بعد از عمل و تکامل پاسخ به این ابهام که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ باید به شما متذکر شویم که طبق روال و وابسته به توصیه پزشکتان، آنتی بیوتیک خود را مصرف نمایید بروز کمترین عفونتی جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید

کلام پایانی

حال پاسخ سوالتان در این باب که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ را دریافت نمودید و دیگر ابهامی ذهنتان را به خود مشغول نخواهد ساخت. در نهایت باید خدمتتان عرض نماییم، جراحی پروتز صورت، شیوه‌ای بی‌ نظیر و امیدبخش، به سبب ارتقا کیفیت زندگی اشخاصی است که به دلایل متعددی، شرایط ظاهر عملکرد معمول چهره شان را از دست داده‌اند.

اما همانطور که خدمتتان عرض نمودیم، این شیوه مانند هر پروسه زیبایی درمانی دیگر؛ علاوه بر مزایا، معایب متعددی را نیز به همراه دارد. پس پیش از تصمیم‌گیری، مزایا و معایبی را که به آن‌ها اشاره داشتیم را مدنظر قرار بدهید.

انتخاب یک مجموعه صاحب تخصص چون کلینیک کاز مادیک پروتز می‌تواند، با طراحی و ساخت پروتز مدنظرتان، دستیابی به هدف دلخواهتان را تضمین نماید.

حال اگر باز هم در این باب که کاربرد پروتز زیبایی صورت چیست؟ موردی برای روشن نگشته، می‌توانید به واسطه‌ ی تماس با مشاوران فعال این مجموعه، پاسخ آن‌ ها را دریافت نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *