Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

کفی طبی برای چه کسانی مناسب است؟

چکیده محتوا

کفی طبی برای چه کسانی مناسب است؟

کفی طبی برای چه کسانی مناسب است؟ این پرسش ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات ناحیه پا هستند به وجود بیاید که چه افرادی می توانند از این وسیله پزشکی استفاده کنند.

در برخی موارد ممکن است پرشکان این کفی ها را به صورت سفارشی تجویز کنند تا در کنار تجویزهای دیگر به درمان آن ها کمک زیادی کنند.

در ادامه قصد داریم افرادی را که برای استفاده از کفی مناسب هستند مورد بررسی قرار دهیم.

چرا از کفی طبی استفاده می کنیم

چرا از کفی طبی استفاده می کنیم

در ادامه  کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که کفی های طبی یا ارتزها دارای دسته بندی های مختلفی هستند.

این وسایل بر اساس مشکلاتی که در پاها یا کمر فرد وجود دارد طراحی و ساخته می شوند. این کفی ها را برای اصلاح کردن مشکلات و اختلالات بیومکانیکی پا استفاده می کنند.

این مشکلات شامل التهابات کف پا، اختلال در راه رفتن، ایستادن، دویدن، دیابت، بورسیت، آرتریت و ….. به کار می برند. امروزه شاهد این هستیم که افراد با استفاده از این کفی ها به عنوان بخشی از برنامه درمانی این مشکلات را مرتفع می کنند.

در ادامه بررسی کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ قصد داریم برخی از اهدافی را که باعث می شود افراد از کفی های طبی استفاده کنند را معرفی کنیم.

-رفع ناهنجاری های پا و اصلاح این عضو از بدن

-عملکرد پا خصوصا مچ پا را ساده تر می کند.

-حمایت و پشتیبانی از مچ پا در زمان بروز مشکلات

-کاهش احتمال ریسک و خطر در مقابل آسیب ها را به وجود می آورد.

-کاهش احساس درد و تورم در پاها

-درمان صافی، قوس بلند در کف پاها

-مشکلات تعادل که باعث می شود افراد به شکل مکرر زمین بخورند.

-پای دیابتی

-دفرمه شدن پاها و تغییر شکل انگشتان که در اثر پوشیدن کفش های نامناسب به وجود آمده است.

در ادامه کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که این دسته از کفی ها دارای قابلیت هایی بیشتر از یک پد پاشنه هستند. زمانی پزشکان این محصول را برای افراد تجویز می کنند که درمان هایی مانند انجام ورزش های خانگی و … برای آن ها پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید

کفی های طبی چگونه ساخته می شوند

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه کسانی کفی های طبی را طراحی و تولید می کنند. این کفی ها به وسیله ارتوتیست یا متخصصان مراقبت های بهداشتی ساخته می شود. این وسایل را با هدف حمایت اضافی برای بخش هایی از بدن طراحی می کنند که بر اثر بیماری آسیب و …. دچار ضعف و صدمه شده اند.

افرادی که درد قابل توجهی در پاها حس می کنند با مراجعه به متخصصان پودیاتری مراجعه کنند. این متخصصان با معاینه افراد می توانند تشخیص دهند که کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ در این موقعیت پزشکان بعد از معاینه افرادی که بیماری های زیر را دارند کفی های طبی را تجویز می کنند.

1-آرتروز

بیماری آرتریت روماتوئید که به استئوآرتریت شهرت دارد باعث بروز مشکلاتی در ناحیه پاها می شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند دارای پاهایی با شکل نامطلوب هستند.

در برخی موارد استفاده از کفی های طبی باعث اصلاح این مشکلات خواهد شد که پزشک در این موقعیت استفاده از کفی را پیشنهاد می دهد.

2-کمر درد

کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ در پاسخ باید بگوییم افرادی که با مشکلات ناشی از کمردرد دست و پنجه نرم می کنند. در برخی از افراد که از این بیماری رنج می برند در پاهای خود قوس هایی دارند که به سمت داخل چرخیده اند.

گاهی اوقات سینه پا دارای حالت استخوانی بوده و به عبارتی فاقد بالشتک است. در این موقعیت افراد دچار مشکلات و درد ناشی از این حالت شده که با تجویز کفی های طبی می توانیم تا حدودی این مشکلات را مرتفع کنیم.

3-پینه پا

کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ افرادی که دارای مشکل پینه پا هستند. برآمدگی ها یا بونیون هایی که در قسمت پایه شصت پای افراد ایجاد می شوند.

این عارضه باعث می شود پاها دچار بدشکلی شده و راه رفتن برای فرد با زحمت انجام می گیرد. در این موقعیت استفاده از کفی های طبی مخصوص باعث می شود که میزان فلشار بر روی انگشتان به مقدار زیادی کاهش پیدا کند.

4-بورسیت

یکی دیگر از مواردی که باعث تجویز کفی های طبی می شود بیماری بورسیت است. این بیماری به صورت التهابرخ می دهد. در اثر بورسیت پاها و انگشتان بیماران با کیسه هایی که پراز مایع هستند در نواحی مختلف پا احاطه می شود.

زمانی که فرد از کفی زبی استفاده می کند به نوعی پاشنه پاهای او تحت حمایت قرار می گیرند ناراحتی و درد ناشی از بروز این بیماری نیز کمتر خواهد شد.

5-دیابت

یمی دیگر از گزینه های کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ افراد دیابتی می باشد. این افراد در برخی موارد در ناحیه پای خود احساس درد و ناراحتی را تجربه می کند.

پزشکان این شرایط را با عنوان وضعبت نورپاتی معرفی می کنند. این افراد می توانند با استفاده از کفی های طبی از پیشرفت بیماری و بروز زخم ها جلوگیری می کند.

6-کف پای صاف

افرادی که از عارضه صافی کف پا رنج می برند می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده از کفی های طبی باشند. با استفاده از کفی های طبی افراد می توانند موقعیت پاهای خود را در شرایط ملوب تری قرار بدهند.

کسانی که مبتلا به بیماری های انگشت چکشی هستند می توانند با استفاده از این ترفند به مقدار زیادی مشکلات پای خود را حل کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی کفی طبی برای چه کسانی مناسب است ؟ پرداختیم. همانطور که در طول مطلب اشاره کردیم کفی های طبی می توانند به شکل مختلفی برای افراد ساخته شوند.

اما مهمترین موضوعی که مطرح است ساخت کفی های طبی به مواردی مانند انتخاب کلینیک نهایت دقت رابه کار بگیرید. کلینیک کازمدیک به عنوان یک مرکز تخصصی در این زمینه به شمار می رود.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *