Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن

چکیده محتوا

جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن

جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، موضوعی است که در اینجا به بررسی آن می پردازیم. از آنجائیکه که دستان ما یکی از مهمترین و پرکاربردترین اعضای بدن ما می باشد، نبود آن ها انجام کارهایمان را مختل می نماید. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، پروتز دست یکی از بهترین جایگزین برای دست های قطع شده و از دست رفته می باشد.

ما در اینجا شما را با پروتز دست و جدیدترین نوع آن در ایران آشنا می سازیم، با ما همراه باشید.

جدیدترین پروتزهای دست در ایران

از جدیدترین پروتزهای دست که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پروتز مایوالکتریک: در شروع موضوع جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، پروتز مایوالکتریک، به عنوان یکی از بهترین پروتزها معرفی می شود.

این پروتز یکی از جدیدترین انواع پروتز دست در ایران است که می تواند تحت هدایت مغز بوده و توسط فرمان هایی که از مغز ساطع می شود، عمل نماید. بنابراین می تواند تحت کنترل فرد قرار گرفته و بسیار شبیه به دستان واقعی عمل می نماید.

جهت استفاده از این پروتز، پزشک متخصص، گیرنده عصبی موجود در دست قطع شده را به پروتز متصل می نماید، که در اثر این اتصال پیام ها به مغز مخابره و بالعکس از مغز دریافت می شود. در واقع عملکردی که در حرکت دستان واقعی مشاهده می شود نیز در اینجا دیده می شود.

از نکات شگفت آور دیگری که بهتر است در ارتباط با پروتز مایوالکتریک عنوان شود، این است که، به واسطه موتور و باتری لیتیمی که دارد، انگشتان دست نیز می توانند حرکت کنند.

موضوع دیگری که در محتوای جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، و معرفی پروتز مایوالکتریک می خواهیم به آن بپردازیم، این است که، برای کار با این پروتز، نیاز به آموزش نحوه استفاده را دارید، و برای داشتن آن باید هزینه زیادی صرف نمایید.

این موضوع برای فردی که دستش قطع شده است، می تواند بهترین گزینه باشد و داشتن پروتزی که شبیه به دستان خود فرد باشد و با همان کارایی، ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

  • پروتز بیونیک: در ادامه موضوع جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، به بررسی پروتز جدید دیگری در ایران می پردازیم. در این نوع پروتز نیز مغز می تواند عملکرد دست پروتزی را تحت کنترل داشته باشد و حرکت پروتز از طریق فرمان صادر شده از مغز می باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این پروتز، انجام حرکات ظریف می باشد و خوب است بدانید که ساخت آن بر اساس اصول خاص ارگونومی انجام می شود.

نکته قابل توجه در مبحث جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، این است که پروتز بیونک دارای موتورهای تفکیک شده در هر انگشت می باشد، که می تواند در انجام حرکات ظریف، دارنده آن را ماهر نماید.

از دیگر نکات قابل ذکر که می تواند استفاده از آن را بسیار راحت نماید، توزیع وزن آن در تمامی نواحی است، به این معنی که در همه جا یک وزن ثابت حس می شود. این موضوع به دارنده آن کمک می نماید که اجسام را راحت تر و با کنترل بیشتری بردارد.

  • پروتز هیبریدی: پروتز هیبریدی نوع دیگری است که می خواهیم در موضوع جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، به آن بپردازیم. این پروتزها با پروتز مایوالکتریک یک وجه مشترک دارد و آن شامل استفاده از منبع خارجی برای حرکت پروتز می باشد.

جدیدترین پروتزهای دست در ایران

نحوه ساخت جدیدترین پرئتزهای دست در ایران

برای آشنایی با جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن بهتر است با نحوه ساخت و متریال آن ها آشنا شویم. تمامی این پروتزها از نظر کاربرد و ظاهر شبیه به هم هستند و تنها در جزئیات متفاوت می باشند، که بر اساس شرایط و خواسته های بیمار و همچنین نوع و حرفه بیمار برای استفاده از دست، توسط پزشک متخصص ارتوپد پیشنهاد می شوند.

نکته ای که در ساخت این پروتزها باید در نظر گرفت این است که متریال مورد استفاده باید سبک و با کیفیت باشد تا بتوان پروتزی ایجاد کرد که بیشترین شباهت را به دستان بیمار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پروتز دست

مزیت های جدیدترین پروتز دست در ایران

در این قسمت به شناخت جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن می پردازیم. همانطور که گفته شد پروتز هیریدی، بیونیک و مایوالکتریک از جدیدترین پروتزهای دست در ایران می باشند، که به خوبی پاسخگوی نیازهای بیمارانی هستند که بنا به هر دلیلی دست خود را از دست داده اند.

از مزایای مهم این پروتزها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای وزن سبک: یکی از مهمترین مزایای این پروتز ها وزن سبک آن هاست که به واسطه متریال سیلیکون می توان از آن ها به راحتی استفاده نمود. همچنین در پروتز بیونیک، بهتر به این موضوع پرداخته شده است و توزیع یکنواخت وزن در این پروتز آن را به یک ابزاری مناسب برای انجام بیشتر فعالیت ها تبدیل نموده است.
  • هماهنگی با مغز: یکی دیگر از نکاتی که در جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن بیان می کنیم، ارتباط مستقیم پروتز با مغز است. این موضوع که حرکت پروتز کاملا تحت کنترل مغز باشد یکی از شگفت انگیزترین نکات است، چرا که سیگنال های مغز مستقیم به پروتز رسیده و آن می تواند حرکت مناسبی مشابه دستان واقعی انجام دهد.

این موضوع می تواند به افراد در انجام کارهای خاص و تخصصی کمک نماید و فرد بتواند زندگی طبیعی خود را داشته باشد.

  • ایمن بودن در تماس با آب: از دیگر ویژگی های قابل توجه پروتزهای جدید، جنس آن هاست. ممکن است فردی که دچار نقص عضو شده است یک ورزشکار یا شناگر بوده باشد، و نیاز به پروتزی داشته باشد که ضد زنگ و مقاوم در برابر آب می باشد.

پروتزهای جدید از این جهت خاص می باشند که متریال مورد استفاده از آن ها به گونه ای است که پروتز در برابر آب مقاوم می باشد.

  • شباهت زیاد به دست خود بیمار: برای بسیاری از بیماران این موضوع که دست پروتزی علاوه بر کارایی بالا، شباهت زیادی به دستان خود داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. در بیان جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن می توان گفت که شباهت بالایی به دستان بیمار دارند.

هماهنگی با مغز

کلام پایانی

این موضوع برای آشنایی شما با جدیدترین پروتز دست در ایران به همراه مزیت های آن، نگارش شده است. این اطلاعات می تواند منجر به افزایش آگاهی در افرادی شود که بر اثر سانحه دست خود را به تازگی از دست داده اند و یا به هر دلیلی نیازمند استفاده از پروتز دست می باشند.

ما در کلینیک کازمدیک پروتز، از جدیدترین و به روزترین پروتزهای دست برای بیماران خود استفاده می کنیم و بر اساس نیازهای شخصی هر بیمار بهترین و کاربردی ترین نوع آن را پیشنهاد می نماییم. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *