Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

آشنایی با انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو

چکیده محتوا

آشنایی با انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو

ما در طول این مطلب از خود در کلینیک کازمدیک پروتز با شما در ارتباط با انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو صحبت خواهیم کرد. پاهای مصنوعی قطعاً بعد از قطع عضو به شما کمک خواهد کرد، تا راحت تر و با اعتماد به نفس بالاتر گام بردارید. توجه داشته باشید، که در صورت نیازِ شما به پای مصنوعی بنابر نوعِ قطع شدگی پروتز ساخته می شود.

ما در ادامه این مطلب از خود شما را با جوانب گوناگون پای مصنوعی و بهترین نوعِ آن آشنا خواهیم کرد. پس اگر که نیازِ به کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه دارید، با ما همراه باشید.

با کاربردی ترین انواعِ پای مصنوعی آشنا بشوید!

ما در بررسی انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو با شما در ارتباط با کاربردی ترین نوعِ آن صحبت خواهیم نمود. بهتر است، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این نوشتار از خود همراه باشید. جالب است، بدانید؛ برخی از پاهای مصنوعی چون؛ انواع هوشمند از مابقی آنها جدیدتر می باشد. البته اگر که شما بخواهید، این نوعِ از پروتزها را برای ساخت سفارش بدهید، باید هزینه ای بیشتر بپردازید. ما در ادامه به برخی دیگر از انواع پاهای مصنوعی می پردازیم؛

 

با کاربردی ترین انواعِ پای مصنوعی آشنا بشوید!

·         انواعِ تک محور!

اگر که شما به قطعی پا از ناحیه زانو مبتلا شده باشید، یکی از بهترین انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو یعنی خودِ شما انواعِ تک محور خواهد بود. پای مصنوعی تک محور یکی از مقرون به صرفه ترین و ماندگارترین ها در نوعِ خود محسوب می شود.

·         انواعِ کنترل شونده و کاملاً هوشمند!

یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواعِ پاهای مصنوعی نوعِ کنترل شونده و جدید و هوشمند است. در واقع این پروتزها با به روزترین فناوری های دنیا همگام گردیده است. بنابر تکنولوژی هایی که در ساختِ این نوعِ از انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو به کار برده شده، قیمت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر موجود دارد.

·         انواعِ داینامیک!

یکی دیگر از انواعِ پاهای مصنوعی که شما می توانید، انتخاب کنید؛ انواعِ داینامیک است. اگر که در طولِ روز ساعات زیادی را سَر پا هستید، فعالیت زیادی دارید، این مدل از پروتزها پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود.

اینها سه نمونه از انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو است، که بسیار رایج می باشد. ما در ادامه به باقی سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. پس بهتر است، همچنان با ما تا پایان این نوشتار از خود همراه باشید.

مدّت زمان استفاده از پاهای مصنوعی

یک سؤال بسیار مهم و جالب از جانب شما پرسیده می شود و ما قصد داریم، در این قسمت بدان پاسخ بدهیم. مدّت زمان استفاده از انواع پاهای مصنوعی چقدر است؟ آیا آنها تا به آخر عمر برای ما کار خواهند کرد؟ دوستان عزیز ما این اطمینان را به شما می دهیم، که در ساخت پروتزها از انواعی مواد و متریال باکیفیت استفاده شده است.

ولی تا آخر عمر برای شما دوام نخواهند آورد. با توجه به این که شما در طول روز چقدر از پاهای خود کار می کشید، عمر انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو مشخص می شود. برای فرزندان خردسال شما پاهای مصنوعی باید در مدّت زمانی کوتاه عوض بشوند. چرا که بدنِ آنها هر روزه در حال رشد و تغییر می باشد.

اغلب پاهای مصنوعی از سه سال الی پنج سال برای شما ماندگاری خواهند داشت. البته اگر که شما از پروتز خود به خوبی مراقبت بنمایید، این مدّت زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

ما در این قسمت به یک نکته دیگر اشاره می کنیم. آنهم این است، که پروتز ها ابزار مکانیکی بوده و برای عملکردی هرچه بهتر باید به خوبی تنظیم شوند. پس اگر که به ناگاه وزن شما کم شده یا افزایش پیدا کرده بایستی قسمت سوکت و دیگر بخش های پای مصنوعی باری دیگر تنظیم گردد. برخی از انواعِ پروتزها دارای قابلیتی چون؛ عوض نمودن قطعات خود می باشند. در چنین مواقعی نیازی به تعویض خودِ پای مصنوعی پیدا نمی کنید.

بیشتر بخوانید: پروتز پا

نکاتی درباره نصب پای مصنوعی که باید بدانید!

ما شما را در این قسمت با نکاتی مهم درباره نصب انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو آشنا خواهیم کرد. این نکات بسیار مهم از قرار زیر می باشد!

·         عادت کردنِ شما به پای مصنوعی!

بلی، عادت کردنِ شما به یک پروتز به عنوان عضوی جدید اصلاً کاری راحت نخواهد بود. شاید عرق کردنِ شما یا به وجود آمدنِ ضعف در باقی اندامتان، شما را با چالش رو به رو کند. این که شما بتوانید، با پروتز سازگاری پیدا کنید، به کمی زمان نیاز خواهد داشت.

·         دردی به نامِ فانتوم

به دور از بررسی انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو بهتر است، درباره درد فانتوم هم صحبت کنیم. اغلب افرادی که به قطع عضو دچار شده اند، دردی به نامِ درد فانتوم را تجربه می کنند. این درد به حالتی است، که در آن ناحیه قطع شده می پیچد. جهتِ از بین بردن چنین دردی روش هایی متنوع وجود دارد. برخی از تمرینات وجود دارد، که مغز شما را به بی راهه کشیده و احساسِ قطع عضو را کنار می گذارید.

·         تقویت اندام مد نظر

تصور کنید، پای شما بنابر هر دلیلی قطع شده است. در این هنگام شما باید سیستم قلبی و عروقی خود را تقویت بنمایید. نگران نباشید، شما باید به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه نموده و خواستار ارائه چنین تمرین‌هایی بشوید.

با بهترین پای مصنوعی آشنا بشوید!

در بینابین انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو چیزی به نامِ بهترین و باکیفیت ترین پروتز وجود ندارد. چنانچه که یکی از پای مصنوعی برای شما به خوبی کار کرده و بهترین باشد، شاید برای فردی دیگر اینگونه عمل نکند. حال شما می توانید، باتوجه به نیازهای خود یکی از بهترین نوع را انتخاب و با خیالی آسوده مورد استفاده قرار بدهید.

شما باید برای انتخاب بهترین پروتز برای پای خود، به شکل اندام، مقدار فعالیتی که دارید، شرایط کلّی خود توجه نمایید. این‌ گونه به یکی از بهترین انواع پاهای مصنوعی برای آسودگی خاطر و راه رفتنی بدون درد دست پیدا می کنید.

 

با بهترین پای مصنوعی آشنا بشوید!

برای ساخت پای مصنوعی باید به کجا رویم!

دوستان عزیز شاید برای شما غیر قابل باور باشد، ولی ساخت پروتزها و انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو کاری بسیار سخت و البته پیچیده است. شاید که یکی از بهترین و قابل اعتمادترین مراکز برای چنین کاری کلینیک تخصصی ارتوپد باشد. اغلب داخل این مراکز تمامی تجهیزات برای ساختِ انواع پاهای مصنوعی وجود دارد.

در مجموع ما کلینیک هایی را به شما پیشنهاد می کنیم، که دارای تجهیزاتی پیشرفته و مدرن برای طراحی و ساخت پروتزها هستند. با وجودِ چنین تجهیزات پیشرفته ای می توان پاهای مصنوعی کاملاً کاربردی و با توجه به حالات بدن شما طراحی نمود و ساخت.

ما به شما چنین پیشنهاد می نماییم، که برای ساختِ انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو مراکز بی کیفیت و ناشناخته را انتخاب ننمایید. به سراغ کلینیک هایی روید، که در این زمینه مهارت و تجربیات لازم را دارند.

ما در این راستا درون کلینیک کازمدیک پروتز می توانیم، کمک حال شما باشیم. چرا که هم دارای تجهیزاتی پیشرفته بوده و هم افرادی حرفه ای در کنارمان هستند.

هزینه مربوط به ساخت پاهای مصنوعی‌ و بیمه

آیا بیمه به ما در پرداخت هزینه پاهای مصنوعی کمک می کند! معمولاً این سؤال از جانب شما از ما پرسیده می شود. بلی، بیمه در کنار شماست و بخشی از هزینه مربوط به درمان را پرداخت خواهد کرد. البته لازم است، به یک نکته بسیار مهم در این راستا اشاره بنماییم. اینکه کلّیه ی موارد مربوط به درمان به واسطه‌ ی بیمه دولتی به شما داده نمی شود.

حال در ارتباط با هزینه مربوط به ساخت پاهای مصنوعی توسطِ بیمه کمکی به شما نخواهد شد. در واقع بیمه دولتی با بیمه تکمیلی تفاوت هایی دارد. این نوعِ از بیمه ها در کنار مردم بهتر ظاهر شده اند. جهتِ بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی لازم است، به کمپانی های بیمه ای رفته و حق بیمه را بپردازید. در این هنگام اگر که شما به خدمات ناشی از این بیمه ها نیازمند بودید، اگر که بیماری جسمانی‌تان تحت پوشش بیمه باشد، کل هزینه درمان را خودتان نمی دهید. به گونه ای که نیمی از هزینه انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو توسطِ بیمه داده می شود.

 

هزینه مربوط به ساخت پاهای مصنوعی‌ و بیمه

درباره ی قیمت پای مصنوعی

قیمت پای مصنوعی به فرآیند ساخت و تهیه اش باز می گردد. در واقع گزینه هایی مختلف وجود دارد، که قیمت پای مصنوعی را تحت تاثیر قرار می دهد. پس ما نمی توانیم، در این راستا اعداد و ارقامی را بیان داریم. البته در قسمت زیر به دو مسئله اشاره می نماییم، که برروی قیمت انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو تاثیر می گذارد‌؛

·         هدف شما چیست؟

هدف شما جهتِ استفاده از پروتز چیست؟ مثلاً شما در طول روز ورزش هایی سنگین انجام می دهید! یا شدیداً در رفت و آمد هستید، در این صورت به پای مصنوعی خاص نیاز پیدا خواهید کرد.

·         قطعات مورد استفاده در ساخت!

قطعاتی که در ساخت پاهای مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار برروی ساختش خواهد بود. پزشکان ابتدا شرایط بیمار را بررسی کرده، نیازهایتان را ارزیابی نموده و جهتِ ساخت اقدام می کنند. قطعاً استفاده از قطعاتی مدرن تر نیاز به صرف هزینه ای بیشتر خواهند داشت.

سخن آخر

ما در طول این مطلب از کلینیک کازمدیک پروتز به بررسی انواع پا مصنوعی برای بیماران قطع عضو زیر زانو پرداختیم. اکنون شما قطع عضو را تجربه نموده و بایستی جهتِ ساخت پروتز به مراکزی معتبر و قابل اطمینان مراجعه بنمایید. پس ما به شما توصیه می نماییم، با متخصصان ما تماس بگیرید. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب برای شما مفید و موثر بوده باشد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *